Bokningsregler och villkor
Bokning och bekräftelse
En bokning är bindande så snart den har bekräftats och gästen har fått ett bokningsnummer, detta kan ges muntligt, skriftligt eller digitalt. Vid bokning på vår hemsida skall en skriftlig bokningsbekräftelse erhållas via e-mail inom 30 minuter, om ingen bekräftelse levererats skall gästen meddela hotellet omedelbart. Vid mottagande av bokningsbekräftelsen skall denna kontrolleras, så att alla uppgifter stämmer. Det är gästens ansvar att uppgifterna på bokningsbekräftelsen är korrekta. Hotellet reserverar sig för eventuella förklaringsmisstag.
Samtycke integritetspolicy
Genom att en gäst bokar en övernattning eller köper presentkort och lämnar personuppgifter till hotellet samtycker gästen till ”Integritetspolicy och webbplatsvillkor”. Gäster kan när som helst återkalla sitt samtycke, gäster görs dock uppmärksamma på att återkallande av samtycke inte påverkar aktiviteter som får göras utan samtycke (t.ex. tillhandahållande av tjänster du beställt) men kan leda till att tjänsterna inte fungerar som avsett eller att hotellet inte längre kan tillhandahålla dessa. Vid avbokning på grund av återkallande av samtycke gäller redan bekräftade avbokningsregler.
Garanterad bokning
Alla bokningar måste betalas enligt bokningens betalningsvillkor. Bokningar som inte är återbetalningsbara (non-refundable) blir garanterade då bokningen har betalats till fullo. Flex-bokningar ska vara fullt betalda senast 30 dagar innan ankomst. Om inte bokningen är garanterad så förbehåller sig hotellet rätten att avboka bokningen utan att informera gäst.
Avbokningar
Möjligheten att avboka eller omboka beror på villkoren kopplat till bokningen.
Flex-bokning - kan avbokas kostnadsfritt fram till kl 15:00 (hotellets tid) tre dagar före ankomst. Avbokning senare än kl 15:00 tre dagar före ankomst debiteras till fullo. Vid utebliven ankomst bedöms bokningen som för sent avbokad. Om du, någon närstående eller ditt resesällskap blir sjuk så återbetalas bokningen mot uppvisande av läkarintyg.
Non-refundable - kan avbokas men återbetalas inte. Bokningen kan ej heller flyttas fram i tiden.
För gruppbokningar gäller de regler som anges på grupp-bekräftelsen.
Tidig avresa
Har rum bokats för en bestämd tidsperiod men gäst avreser före denna tids utgång så finns ingen skyldighet för hotellet att återbetala detta. Eventuell missad frukost pga tidig avresa återbetalas ej.
Ändra bokningar
Om inte annat uppges i prisbeskrivningen kan bokningen ändras fram till kl 15:00 tre dagar före ankomst. Vid ändringar av datum och/eller längd på bokning eller antal personer så kommer även priset att justeras till det dagsaktuella priset. Det är inte tillåtet att överföra en bokning till en annan person utan hotellets samtycke eller låta annan person bo på hotellrummet. Icke återbetalningsbara bokningar är inte ändringsbara.
Betalning
Icke återbetalningsbara bokningar betalas till 100% senast 24 timmar efter att bokningen är gjord. För övriga individuella bokningar betalas 10% av bokningens värde inom 10 dagar, resterande belopp betalas senast 30 dagar före ankomstdagen. Receptionen tar inte emot kontanta betalningar. För önskemål om övriga betalsätt, kontakta hotellet senast 4 veckor före ankomst.
Ankomst och avresa
Gäst har tillträde till bokat hotellrum från kl 15:00, utcheckning skall ske senast kl 11:00.
Användning av hotellrum
På hotellet kan inte minderåriga, under 18 år, bo utan målsmans sällskap. Antalet gäster på rummet får ej överstiga de antalet personer som rummet är bokat och incheckat för. Ett begränsat antal extrasängar och babysängar finns att boka till vissa rumskategorier, bokning av dessa måste göras direkt vid bokningstillfället och i direktkontakt med rumsbokningen. För barn under 3 år kan en babysäng bokas till en kostnad. Ett barn upp till 6 år kan dela säng med föräldrarna utan extra kostnad. Gäster från fyllda 6 år och uppåt måste boka en extrasäng och betala tillkommande kostnad. Gäster får ej använda hotellrummet till annat än boende.
Rökning
Hotellet är rökfritt, och detta gäller alla ytor både inom- och utomhus (inklusive balkonger). Gäst som väljer att inte följa detta regelverk är skyldig att ersätta hotellet för uppkomna städkostnader och inkomstbortfall.
Speciella önskemål
Hotellet strävar efter att tillgodose samtliga önskemål som alla gäster har så långt det är möjligt.
För att garantera att önskemål blir verklighet måste det ske i direktkontakt med bokningen och vara bekräftat via e-mail. Vid en garanti av önskemål tillkommer en extrakostnad, denna kostnad måste godkännas av betalande gäst eller bokare annars kan inte önskemålet att uppfyllas.
Ansvar för skador
Gäster på hotellet är ansvariga för eventuella skador som gästen själv eller gästers besökare vållar inom hotellet. Om gäst eller gästers besökare orsakat sådan skada eller störning under vistelsen på hotellet att det påverkar framtida inkomstbortfall är den boende gästen ansvarig för att ersätta hotellet både för reparation av skada som uppstått och av hotellet estimerat inkomstbortfall.
Säkerhet
På hotellrumsdörren finns utförlig säkerhetsinformation, det är gästens skyldighet att personligen uppmärksamma var nödutgångar, larmknappar och brandsläckare finns. För mer information, se vår digitala gästbok (scanna QR-koden på rummet) eller kontakta receptionen för vidare information.
Force Majeure
Strejk, lockout, eldsvåda, explosion, krig eller liknande krigstillstånd, väsentliga inskränkningar i leveranser eller andra omständigheter utanför Hotel Breda Blicks kontroll, berättigar hotellet att häva bokningen utan skyldighet att utge skadestånd.
Prisändringar
Om kostnaderna för anskaffning eller tillhandahållande av överenskomna varor och eller tjänster skulle öka till följd av höjda skatter, devalvering, myndighetsbeslut eller därmed jämförbara omständigheter är Hotel Breda Blick berättigat att ta ut pristillägg som motsvarar kostnadsökningen.
Tvistlösning
Tvist orsakad av eller uppkommen i samband med detta avtal skall lösas i svensk domstol. Hotellet är medlem i Visita och har förbundit sig att efterfölja beslut fattade av Visitas ansvarsnämnd. Om hotellet ej godtar en reklamation från gäst kan tvisten prövas av Allmänna reklamationsnämnden (ARN). Gäst kan då kontakta ARN på www.arn.se alt. Box 174 101 23 Stockholm.
Gäster kan också finna vägledning på EU-kommissionens onlineplattform.
<!---
SÅ HÄR GÅR DET TILL:
- Ta en bild på något som du tycker representerar Gute och Gotland, vad det betyder för just dig! - Fyll i formuläret här bredvid och ladda upp din bild. - Vi lägger upp bilden här på sidan. - Vi har en omröstning och de bilder som får flest röster ramar vi in och hänger upp i våra nyrenoverade hotellrum. - Om din bild blir inramat och upphängd så får du ett presentkort på övernattning på Hotell Gute eller Breda Blick. - Vinnarna koras i februari.
TÄVLINGSREGLER:
- Bilden måste vara högupplöst ( 1200x900 mm i 300 dpi ), max 10 MB. - 1 st anmälningsblanketten per bild. - Max 3 stycken bidrag/bilder per person. - Sista anmälningsdag är 14/11 och röstningen startar under Hushållssällskapets julmarknad 24-25/11 på Wisby Strand. - Fotografiet ska spegla dom små sakerna som fångar den gotländska själen.
Vi ser fram emot era bidrag!
--->